Jump to content


Photo
- - - - -

Pat Yasinska's article on firing (Must Read)


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#16 LiQuiD

LiQuiD

    Plumb Crazy

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,258 posts

Posted 22 October 2012 - 12:26 PM

Good for JR!!

This reminds me off the presser after Atlanta had their asses handed to them by New York in the play-offs and Mr. Blank said 'There are no sacred cows, although there might be a few sacrificial lambs' He basically told every assistant coach and coordinator to hit the bricks. He then Hired Koetter and Nolan to run the offense and defense, to let Smitty focus on the team.

Low-and-behold he we are undefeated.


Yep. We really need to follow that blueprint. Christ I hope this staff rebuild is more successful than the last one.

#17 AceBoogie

AceBoogie

    LiveStrong

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,248 posts

Posted 22 October 2012 - 12:38 PM

I'm wondering if Cam is in jeopardy too maybe a year or so down the road


JR said cam will be the last qb of his lifetime he isn't in any danger I'm sure whoever is brought in will be aware of that

#18 Chimera

Chimera

    Membrane

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11,209 posts

Posted 22 October 2012 - 12:43 PM

Yep. We really need to follow that blueprint. Christ I hope this staff rebuild is more successful than the last one.


No lol

We'd be undefeated too if we had our AFC West opponents on the schedule first.

#19 grateflday

grateflday

    Senior Member

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,446 posts

Posted 22 October 2012 - 12:56 PM

I am one of the fans who is glad this happened now. My biggest concern was someone this team finished the season strong, everyone was brought back and they go 1-5 , 2-4, etc to start next season, and I have to sit throught this cr*p again waiting and hoping for a better next season.

At least we know that will not be the case, everyone is on notice and at least something is going to be done about this. Whether or not it translates to a turn around time will tell.

#20 Upper Deck West End Zone

Upper Deck West End Zone

    Senior Member

  • HUDDLER
  • PipPipPipPip
  • 310 posts

Posted 22 October 2012 - 01:52 PM

Someone needs to remind Pat that Marty selected the current coaching staff.

#21 CLEARHOT

CLEARHOT

    MEMBER

  • HUDDLER
  • PipPipPipPip
  • 425 posts
  • LocationSomewhere In NC

Posted 22 October 2012 - 01:58 PM

Good for JR!!

This reminds me off the presser after Atlanta had their asses handed to them by New York in the play-offs and Mr. Blank said 'There are no sacred cows, although there might be a few sacrificial lambs' He basically told every assistant coach and coordinator to hit the bricks. He then Hired Koetter and Nolan to run the offense and defense, to let Smitty focus on the team.

Low-and-behold he we are undefeated.

Are you saying Smith was ever on the hot seat?

#22 TruCatzFan

TruCatzFan

    Phil 4:13

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,470 posts
  • LocationAlaska

Posted 22 October 2012 - 02:11 PM

JR said cam will be the last qb of his lifetime he isn't in any danger I'm sure whoever is brought in will be aware of that


True story

#23 BlanksKarma

BlanksKarma

    Falcons Loser

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,201 posts
  • LocationCincinnati

Posted 22 October 2012 - 02:54 PM

Are you saying Smith was ever on the hot seat?


Yep, he's on it this year.

#24 BlanksKarma

BlanksKarma

    Falcons Loser

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,201 posts
  • LocationCincinnati

Posted 22 October 2012 - 02:56 PM

No lol

We'd be undefeated too if we had our AFC West opponents on the schedule first.



LOL I can't wait to bump this thread/post after you play a couple of AFCW teams. Chargers and Broncos are legit play-off contenders.

#25 CatMan72

CatMan72

    KEEP POUNDING

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15,346 posts

Posted 22 October 2012 - 04:27 PM

Something needed to be done and since Hurney was responsible for the hiring of all the players and coaches it made sense for him to take the fall... start at the top and work your way down.

#26 Sloth

Sloth

    idk

  • ALL-PRO
  • 2,740 posts

Posted 22 October 2012 - 04:31 PM

LOL I can't wait to bump this thread/post after you play a couple of AFCW teams. Chargers and Broncos are legit play-off contenders.


We're not all delusional.

And actually the Falcons really wouldn't be a bad team to blueprint. Think of the clusterfug they went through with Vick->Mora->and then Petrino being a gutless dickbag. They went out and got a sharp GM, a very solid coach and have been moving up since.

#27 Kevin Greene

Kevin Greene

    __YOU CAN'T FIRE ME!__

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18,256 posts

Posted 22 October 2012 - 04:34 PM

Oh poor Yas, lost his inside man.

#28 footballisasport

footballisasport

    Senior Member

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,506 posts

Posted 22 October 2012 - 04:37 PM

"His drafting of quarterback Cam Newton looked brilliant last year, but not so much this season."

Come on, Yas. Really?


Why should you be surprised? Isn't Pat part of the media?

#29 fjblair

fjblair

    Senior Member

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,025 posts

Posted 22 October 2012 - 05:31 PM

It's the first step although at this point it is largely symbolic and the read option is not the problem.

#30 BBQ&Beer

BBQ&Beer

    The good actor

  • HUDDLER
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,965 posts
  • LocationMissouri

Posted 22 October 2012 - 05:36 PM

LOL I can't wait to bump this thread/post after you play a couple of AFCW teams. Chargers and Broncos are legit play-off contenders.



One outta two ain't bad...


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Shop at Amazon Contact Us: info@carolinahuddle.com