Jump to content
  • Welcome!

    Register and log in easily with Twitter or Google accounts!

    Or simply create a new Huddle account. 

    Members receive fewer ads , access our dark theme, and the ability to join the discussion!

     

PFF grades the Horn pick , and they are idiots


Recommended Posts

29 minutes ago, CRA said:

I mean we don't play a lot of press man coverage.... and it gets harder and harder to play a lot of man coverage in the NFL.   That is a legit discussion. 

even if you got the DBs to play man....the athletic QBs situationally make it a poor call pretty often. 

 

you can still press in zones and tangle up the receiver before you release him to the next level. ideally horn is a guy who takes away some of those quick hitter options and forces the QB to look for another man.

this could be game changing on passing downs.

  • Pie 3
Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, PhillyB said:

you can still press in zones and tangle up the receiver before you release him to the next level. ideally horn is a guy who takes away some of those quick hitter options and forces the QB to look for another man.

this could be game changing on passing downs.

No doubt.  Disrupting WRs off the line is something we haven’t done well enough....and is one of those big little things.   Horn is great when you let him do what he does.  

I just think the outrage to that post is more the grading than the commentary on Horn though.    

  • Pie 1
Link to post
Share on other sites

It's PFF. If it isn't naked stats they are more likely to be wrong then anything else. Their opinions are so touted now but largely crap. 

Also, for a site that gives fake grades they give an average for a grade? Just lol

Link to post
Share on other sites

They didn't have the personnel for man coverage so they didn't run it...but they wanted to.

Now they do... so they will.

Shouldn't be this complicated.

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, CPsinceDay1 said:

Haven't had a complete QB1 since Cam....I expected Fields since he was there for the taken

True, however our FO believes we have one in the form of Sam Darnold. Just Something that we as fans will have to understand and deal with. 

 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Proudiddy said:

What a fuging idiot.😂

Does he know many coaches play schemes based off the personnel they have available, which can change from year to year?

My God, what an idiot.  Wow.  Just wow.

I just hope we can coach him up enough to play soft, bend-don't-break football, lol.

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Waldo said:

It's PFF. If it isn't naked stats they are more likely to be wrong then anything else. Their opinions are so touted now but largely crap. 

Also, for a site that gives fake grades they give an average for a grade? Just lol

Yep. I used them a lot when I played FFB years back just because they had the best data. 

I liked that all they did was stats. Interpretation of those stats has been a massive fail.

  • Flames 1
Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, jayboogieman said:

Norman was not a complete CB. Corner has been an issue since Gamble was here.

Norman had a fantastic and dominant season.   But it was largely an anomaly.   But it was really fun to watch.   Those first years were pretty dang rough.  And he hasn't looked very good away from Carolina. 

Gamble was our last legit DB we had on the outside.  In terms of multiple years and consistency.  Peanut and Lucas both put in a strong single season of play.  

  • Pie 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...